By odchudzanie przyniosło należyte efekty, wymaga nieco więcej wysiłku. A co za tym idzie włożony wysiłek da efekty które miło cię zaskoczą. Jest pewna lista zasad która w dużym stopniu pomaga nam zapanować nad samym sobą podczas chwil słabości. Czasem zrzucone kilogramy potrafią szybko wrócić. Co zrobić w takim momencie? Oto 10 przykazań które uczynią twoje odchudzanie łatwiejszym i efektywniejszym.

 

Odchudzanie to bardziej proces niż jednorazowa kuracja.

 

Im bardziej ekstremalna dieta, tym większa pewność że utracone kilogramy i centymetry w pasie to woda której się właśnie pozbyliśmy. Jeżeli zależy nam na szybkiej przemianie w tydzień by wcisnąć się w ulubioną sukienkę na bal to można zaryzykować, ale musimy się liczyć z tym że może dopaść nas później efekt jojo. Dobrym sposobem na odchudzanie jest ustalenie sobie strategii na długi okres czasu, który pozwoli nam zmienić nawyki żywieniowe prowadzone do tej pory. Lepiej to robić mniej ekstremalnie a skutecznie.

 

Jedz mniej ale częściej

 

Z biologicznego punktu widzenia nasz organizm jest bardzo sprytny i przebiegły. Potrafi on przewidywać okresy głodu i skutecznie się przed nimi bronić, w postaci odkładania tłuszczyku który później posłuży mu za dawkę energii. Naukowcy udowodnili że ta sama ilość pokarmów jedzona  w dwóch posiłkach dziennie prowadzi do wzrostu wagi, a jedzona w pięciu posiłkach  doprowadzi do utraty. To właśnie ten mechanizm obronny o którym pisałem, ciągłe dostarczanie jedzenia w małych dawkach nie alarmuje w żaden sposób organizmu że czeka go głodówka przez co nie musi nic odkładać na później.

 

Pięć posiłków dziennie

 

Jedzenie tradycyjnych trzech posiłków dziennie to nie za dobra opcja, znacznie lepiej jeść pięć. Jedzenie 5 posiłków jest o tyle lepsze, że drugie śniadanie jak i podwieczorek nie pozwalają na obniżenie poziomu cukru we krwi. A co za tym idzie nie odczuwamy głodu i łaknienia, dzięki czemu nasza kolacja będzie na pewno mniejsza niż jakby miała być robiona na dużym głodzie.

 

 


Planowanie posiłków kluczem do większej skuteczności odchudzania.

 

Planuj co zjesz następnego dnia, sprawdź co trzeba kupić żeby przygotować wszystko i po prostu to zrób. Lenistwem tylko sobie zaszkodzisz, nie mając posiłku będziesz szukała czegoś na szybko, a doskonale wiemy czym to się skończy 😉 na pewno nie czymś zdrowym. Planowanie pozwoli ci również przyzwyczaić organizm do stałych godzin jedzenia.

 

Skup się na jedzeniu

 

Nie chodzi o to by jedzenie traktować jako świętość i jeść samemu w ciszy i skupieniu. Wystarczy unikać dużego rozproszenia, często jedzenie przed TV kończy się kolejną dokładką. Jedz z mniejszych talerzy dzięki czemu posiłek będzie się wydawał większy, nie śpiesz się gryź powoli i dokładnie, a co najważniejsze jedz smacznie. Tylko nieliczne osoby mogą wytrzymać jedzenie w kółko tego samego przez długi okres czasu.

 

 

W czasie odchudzania musisz wypić min 2l wody dziennie.

 

Oczywiście mowa tu o wodzie i to najlepiej niegazowanej. Napoje słodzone odpadają całkowicie. A co z  wersją light niskokaloryczną, z tym jest troszkę inaczej, mimo że napoje te nie posiadają cukru, przez co nie wspomagają wytwarzania insuliny, dają one bodziec w postaci słodkiego smaku co powoduje większy głód chwilę później przez co jesz więcej i ich niska kaloryczność na nic się nie zdaje.

 

Czytaj etykiety produktów

 

Nie patrz na reklamy i ich zapewnienia, wersje light produktów nie mają ściśle określonych norm, przez co każdy producent może zrobić go inaczej, jeden będzie odtłuszczony drugi niskokaloryczny, inny natomiast będzie posiadał mniej cukru. Patrz i czytaj uważnie co będziesz jadł i nie kieruj się chwytami reklamowymi, to że produkt zawiera mniej tłuszczu wcale nie musi pomagać w odchudzaniu, ponieważ zawiera dużą ilość węglowodanów.

 

Spacerki wspomagają odchudzanie.

 

Wiadomo że wysiłek fizyczny sam w sobie wspomaga odchudzanie, jak się jednak okazuje nie musi być wcale intensywny. Spalaniu tkanki tłuszczowej dobrze sprzyjają szybsze spacery gdzie tętno jest wysokie a oddech w miarę spokojny. Może jednak warto zastąpić drogę do pracy spacerkiem albo nawet zaparkować samochód dalej od zakładu. Kilka tysięcy kroków to niewiele ale powtarzanych systematycznie dzien w dzien daje mocny efekt.

 

Podczas odchudzania staraj się więcej stać.

 

Porada ta dotyczy głównie osób prowadzących tryb pracy siedzącej. Na każdą godzinę siedzenia wstań chociaż na 5-10 min, zwiększy to troszkę twój metabolizm. Stój w autobusie, rozmawiaj na stojąco, to naprawdę pomaga.

Podczas odchudzania można grzeszyć 

 

To nie prawda że musimy trzymać fason przez całą dietę, tak zwany cheat meal (oszukany posiłek) można a nawet trzeba robić w miarę regularnie.  Średnio raz na tydzień można sobie zjeść co nam się żywnie podoba ! Warunki są takie, musi się on składać z jednego posiłku, i musi zostać zjedzony jednorazowo. Dobrym sposobem jest przygotowanie posiłku dostosowanego do naszych możliwości, lepiej niech niż nie zostaje na później bo tylko będzie nas kusić.

 

 

Oceń nas!
Ocena
1star1star1star1star1star
Głosy
5 based on 22 votes