Proces odchudzania wiąże się z równomiernym ubytkiem tkanki tłuszczowej ze wszystkich części ciała. Dzieje się tak dlatego, iż organizm chcąc wykorzystać tkankę tłuszczową jako paliwo, aby uzyskać w ten sposób energię, nie jest w stanie korzystać z tłuszczu zlokalizowanego w naszych komórkach tłuszczowych pod postacią trójglicerydów. Tłuszcze muszą zostać wcześniej rozłożone do postaci glicerolu i kwasów tłuszczowych oraz wypuszczone do krwiobiegu. Dopiero wówczas mogą stanowić źródło energii dla naszych mięśni. W momencie, gdy do organizmu trafia informacja, że należy zmniejszyć ilość tkanki tłuszczowej w celu uwolnienia rezerwuaru energii dla naszych mięśni, tego typu sygnał trafia do wszystkich komórek tłuszczowych w organizmie, a nie tylko do wybranych i pożądanych przez nas grup. Efektem tego jest ubytek tłuszczu w całym naszym ciele, również w biuście. Ilość utraconej tkanki tłuszczowej w okolicach biustu zależy jednak od indywidualnych uwarunkowań organizmu każdej kobiety.

 

Z czego składają się piersi?

Piersi są zlokalizowane na mięśniu piersiowym większym i są złożone z tkanki gruczołowej, tłuszczowej i łącznej, a także warstwy nerwów oraz naczyń krwionośnych. Proporcje pomiędzy zawartością tkanki tłuszczowej i gruczołowej są uzależnione m.in. od wieku oraz indywidualnych uwarunkowań genetycznych. Wraz z wiekiem tkanka gruczołowa zaczyna zanikać, przez co piersi stają się coraz mniej jędrne i sprężyste. Kobiety, u których występuje przewaga tkanki gruczołowej nad tłuszczową, mają zwykle mniejsze, ale jędrne i sterczące piersi. Większa ilość tkanki tłuszczowej oznacza większy rozmiar biustu, ale także większą skłonność do opadania. W procesie odchudzania rozmiar biustu zmienia się w zależności od ilości poszczególnych tkanek. Kobiety, których biust jest zbudowany w większości z tkanki tłuszczowej, będzie malał wraz ze zrzucaniem zbędnych kilogramów, natomiast kobiety, posiadające piersi z przewagą tkanki gruczołowej, zauważą jedynie niewielkie zmiany w rozmiarze biustu.

rozmiar biustu „chudnie” razem z nami

 

Czy odchudzanie zawsze pomniejsza rozmiar biustu?

Zmiany w rozmiarze biustu podczas procesu odchudzania są bardzo indywidualną sprawą i zależą przede wszystkim od genetycznej budowy piersi oraz wyjściowej masy ciała. Szczupłe kobiety, o niewielkim biuście, którego podstawą jest tkanka gruczołowa, którym zależy jedynie na rekompozycji ciała, nawet po kilku tygodniach zbilansowanej diety oraz aktywności fizycznej, mogą nie zauważyć żadnych większych zmian w wielkości biustu. Kobiety obarczone problemem nadwagi, z obfitym biustem, złożonym w większości z tkanki tłuszczowej, wraz z upragnionym mniejszym rozmiarem ubrań, będącym efektem diety odchudzającej i dobrze skomponowanego planu treningowego, będą musiały zaakceptować także mniejszy rozmiar biustu.

 

Czy trening i dieta mogą spowodować, że biust będzie wyglądał lepiej?

Połączenie diety redukcyjnej z treningiem siłowym modeluje sylwetkę oraz wzmacnia mięśnie klatki piersiowej, które odpowiadają za podtrzymywanie biustu. Dzięki temu nasz biust stanie się bardziej kształtny i znacznie jędrniejszy. Odpowiednio zbilansowana dieta wraz z regularną aktywnością fizyczną jest w stanie zdziałać cuda – unosi biust do góry oraz znacznie polepsza jego ogólny wygląd. Dla niektórych zmniejszenie rozmiaru biustu stanowi powód do smutku. Warto pamiętać jednak o tym, że obfity biust, który nieestetycznie rozlewa się na boki lub opada, jest znacznie mniej atrakcyjny niż małe, kształtne i jędrne piersi. Co więcej, tracąc zbędne kilogramy, nasza sylwetka wygląda znacznie korzystniej i harmonijniej, nawet jeśli stracimy przy tym kilka centymetrów z okolic piersi. Szczupłe, wyrzeźbione ciało, a przy tym dobre samopoczucie, świetna kondycja i ogólny stan zdrowia zdecydowanie są tego warte.

 

 

Oceń nas!
Ocena
1star1star1star1star1star
Głosy
5 based on 23 votes